Publikationer från CTR
Bokkapitel (sida 40 av 44)
- Lindström, F. (2003). Theodicy in the Psalms. I Laato, A. & de Moor, J. C. (Red.) Theodicy in the World of the Bible. Brill.
- Qvarnström, O. (2003). Early Vedanta Philosophy Preserved by the Jain Tradition: The Vedavadadvatrimshika of Siddhasena Divakara. I Qvarnström, O. (Red.) Jainism and Early Buddhism. Essays in Honour of Padmanabh S. Jaini. Parts 1-2.. Berkeley: Asian Humanities Press.
- Qvarnström, O. (2003). Losing One’s Mind and Becoming Enlightened. Some Remarks on the Concept of Yoga in Shvetambara Jainism and its Relation to the Nath Siddha Tradition. I Whicher, I. & Carpenter, D. (Red.) Yoga: The Indian Tradition. Routledge.
- Selander, S.-?. (2003). Att veta och förstå : om kristendomsförhör i 1800-talets svenska kyrka. I Bexell, O. (Red.) Sveriges kyrkohistoria, Sveriges kyrkohistoria : 7. Folkväckelsens och kyrkoförnyelsens tid (pp. 332-339), 7. Verbum.
- Stenqvist, C. (2003). Döden: gåva eller plåga? En verklighet bortom språk och genus. I Appelros, E., Eriksson, S. & Stenqvist, C. (Red.) Religio, Makt och religion i könsskilda världar : relgionsfilosofiska perspektiv (pp. 99-119). Centrum för teologi och religionsvetenskap, Lunds universitet.
- Stenqvist, C. (2003). Vem är Gud? För och emot negativ teologi. I Bråkenhielm, C. R. & Martinson, M. (Red.) Negativ Teologi. Historiska och filosofiska perspektiv. (pp. 71-84). Uppsala universitet.
- Söderlund, R. (2003). Bibeltolkningens metoder. I Imberg, R. & Johansson, T. (Red.) Nåd och sanning: Församlingsfakulteten 10 år (pp. 173-190), 5. Församlingsförlaget.
- Söderlund, R. (2003). Teologin i 1878 års katekesutveckling. I Bexell, O. (Red.) Sveriges kyrkohistoria. 7, Folkväckelsens och kyrkoförnyelsens tid (pp. 326-331). Verbum.
- Trautner-Kromann, H. (2003). From "Jacob or Esau?" to "Has the Messiah Come?" Controversies Between Jews and Christians as Reflected in Bible Exegesis". I Berger, S., Brocke, M. & Zwiep, I. (Red.) Zutot. Perspectives on Jewish Culture 2002 (pp. 95-101).
- Zetterholm, K. (2003). The Attempted Murder by Laban the Aramean: Rabbinic Hermeneutics and the Emergence of an Ideology. I Olsson, B. & Zetterholm, M. (Red.) The Ancient Synagogue from Its Origins until 200 C.E.: Papers Presented at an International Conference at Lund University October 14-17, 2001 (pp. 453-466). Almqvist & Wiksell.
- Zetterholm, M. (2003). A Covenant for Gentiles? Covenantal Nomism and the Incident at Antioch. I Zetterholm, M. & Olsson, B. (Red.) The Ancient Synagogue from Its Origins until 200 C.E.: Papers Presented at an International Conference at Lund University October 14-17, 2001 (pp. 168-188). Almqvist & Wiksell.
- Andersson, D.-E. (2002). Introduction. I Andersson, D.-E. & Bexell, G. (Red.) Universal Ethics. Perspectives and Proposals from Scandinavian Scholars. Martinus Nijhoff Publishers.
- Appelros, E. (2002). Religionskritik i en postmodern tid. I Franck, O. (Red.) Mellan vidskepelse och vetenskap : att tro, att tvivla - och att veta. Föreningen lärare i religionskunskap.
- Appelros, E. (2002). Är Gud påhittad eller verklig?. I Franck, O. (Red.) Unga filosofer : Antologi för gymnasiet (pp. 197-212). Natur och kultur.
- Byrskog, S. (2002). Jesus as Messianic Teacher in the Gospel According to Matthew: Tradition History and/or Narrative Christology. I Mogens, M. & Henrik, T. (Red.) The New Testament as Reception (pp. 83-100). Sheffield Academic Press.
- Dahlgren, C. (2002). Dödens semiotik : gravstenen som odödlighetens medium. I Dahlgren, C., Hamberg, E. M., Pettersson, T. & Gustafsson, G. (Red.) Religion och sociologi : ett fruktbart möte : festskrift till Göran Gustafsson (pp. 97-110). Teologiska institutionen, Lunds universitet.
- Davidsson-Bremborg, A. (2002). Vem tar hand om den döda kroppen? Genusarbetsdelning på begravningsbyråer. I Raudvere, C. (Red.) Stigma, status och strategier. Genusperspektiv i religionsvetenskap. (pp. 167-184). Studentlitteratur AB.
- Eriksson, A. (2002). Contrary Arguments in Paul. I Porter, S. E. & Stamps, D. (Red.) Rhetorical Criticism and the Bible: Essays from the 1998 Florence Conference. (pp. 348-367). Sheffield Academic Press.
- Eriksson, A. (2002). Enthymemes in Pauline Argumentation. I Eriksson, A., Olbricht, T. H. & Übelacker, W. (Red.) Rhetorical Argumentation in Biblical Texts: Essays from the Lund 2000 Conference (pp. 243-259). Trinity Press International.
- Gustafsson Lundberg, J. (2002). Listiga kvinnor och driftsdrivna män. I Raudvere, C. (Red.) Genus, stigma och religion (pp. 127-145). Studentlitteratur AB.
- Görman, U. (2002). A Current Swedish Survey on Attitudes to Science-and-Religion. I Gregersen, N. H., Görman, U. & Meisinger, H. (Red.) Studies in science and theology : yearbook of the European society for the study of science and theology (pp. 341-350), 8. Aarhus University.
- Görman, U. (2002). Introduction. I Gregersen, N. H. & Görman, U. (Red.) Design and disorder : perspectives from science and theology (pp. 1-10). T&T Clark.
- Görman, U. (2002). Modell: I. Naturwissenschaftlich. I Betz, H.-D. (Red.) Religion in Geschichte und Gegenwart : Handwörterbuch für Theologie und Religionswissenschaft (pp. 1374-1375), 5. Mohr Siebeck.
- Görman, U. (2002). Religious responses to biotechnology. I Constantinescu, R. & Calina, G. (Red.) Science and Religion dialogues (pp. 114-138). Mitropolia Olteniei Printing House, Craiova.
- Görman, U. (2002). RELIGIOZNYE OTVETY SOVREMENNYM BIOTEXNOLOGIJAM. I Katasonov, V. (Red.) DVA GRADA. DIALOG NAUKI I RELIGII: VOSTOTJNO- I ZAPADNOEVROPEJSKAJA TRADITSII. (Två strömmar. Dialoger mellan naturvetenskap och religion: Öst- och Västeuropeiska traditioner) (pp. 358-379). ROSSIJSKAJA AKADEMIJA NAUK, INSTITUT FILOSOFII (Ryska Vetenskapsakademin, Filosofiska institutet).