Publikationer från CTR
Bokkapitel (sida 44 av 44)
- Otterbeck, J. (1998). The Baltic Tatars – The First Muslim Group in Modern Sweden. I Junefelt, K., Peterson, M. & Wallenius, L.-L. (Red.) Cultural Encounters in East Central Europe (pp. 145-153). FRN.
- Selander, S.-?. (1998). Att skapa gudstjänst : om sammanhangets betydelse i konfirmationsgudstjänsten. I Straarup, J. & Winqvist Hollman, G. (Red.) Med livet som insats : konfirmandarbetet i Svenska kyrkan (pp. 131-148), 1998:3. Svenska kyrkans forskningsråd.
- Stenqvist, C. (1998). Ecce homo - se människan. Bra Böckers Årsbok, 250-253.
- Zetterholm, K. (1998). Den judisk-kristna dialogen: förutsättningar och aktuella frågor. I Flodell, S. A. (Red.) Möte med människor av annan tro (pp. 80-90). Norma.
- Borgehammar, S. (1997). Den latinska Sunnivalegenden. En edition. I Rindal, M. (Red.) Selja – heilag stad i 1000 år (pp. 270-292). Universitetsforlaget.
- Borgehammar, S. (1997). Sunnivalegenden och den benediktinska reformen i England. I Rindal, M. (Red.) Selja – heilag stad i 1000 år (pp. 123-159). Universitetsforlaget.
- Gerle, E. (1997). Långsamhetens njutning. Årsbok för kristen humanism, Du levande hopp, 59, 155-156. Förbundet för Kristen Humanism och Samhällssyn.
- Gerle, E. (1997). Mänskliga rättigheter och religion : samverkan eller konflikt?. Årsbok, Årsbok 1997, 29, 153-163. Föreningen lärare i religionskunskap.
- Selander, S.-?. (1997). Empirisk homiletik. I Skjevesland, O. (Red.) Metoder i homiletisk forskning (pp. 14-30). Det teolgiske Menighetsfakultet.
- Stenqvist, C. (1997). Vet mystiker något annat om Gud?. I Bexell, G. (Red.) Gud. Sju lundateologer föreläser. (pp. 99-109). Brutus Östlings Bokförlag Symposion.
- Zetterholm, K. (1997). Judisk förståelse av uppenbarelsen. I Lockman-Lundgren, J. (Red.) Gud är inte tyst! (pp. 27-39). AKF Forlaget Köpenhamn.
- Borgehammar, S. (1996). Johannes Benechini: Predikan nr 2 över Compassio Mariae. I Härdelin, A. & Brodd, S.-E. (Red.) Maria i Sverige under tusen år. Föredrag vid symposiet i Vadstena 6–10 oktober 1994 (pp. 347-360), 1. Artos & Norma.
- Gerle, E. (1996). Romanen som lek. Årsbok för kristen humanism, Pengar till godo, 58, 140-141. Förbundet för Kristen Humanism och Samhällssyn.
- Otterbeck, J. (1996). Bilder av religion. I Hermansson, M. (Red.) Tema: Tro i tid och rum (pp. 99-110). Gleerups Utbildning AB.
- Otterbeck, J. (1996). Muslimska elever och religiös identitet. I Hultinger, E.-S. & Wallentin, C. (Red.) Den mångkulturella skolan (pp. 206-228). Studentlitteratur AB.
- Selander, S.-?. (1996). Fenomen - funktion - analys. I Bexell, O. (Red.) Kyrkovetenskapliga forskningslinjer : en vetenskapsteoretisk översikt (pp. 126-154). Studentlitteratur AB.
- Otterbeck, J. (1995). Aladdin och Jasmin. I Andersson, H. & Teleman, U. (Red.) Hon och Han (pp. 49-59). Lund University Press.
- Selander, S.-?. (1994). Kyrko- och samfundsvetenskap : om kärna och forskningsperspektiv. Religio, Mellan tid och evighet : festskrift till Bo Johnson, 42, 185-202. Teologiska institutionen, Lunds universitet.
- Selander, S.-?. (1994). Olavus Petri : psalmdiktare för den goda sakens skull. I Hallencreutz, C. F. & Lindberg, S.-O. (Red.) Skrifter utgivna av Svenska Kyrkohistoriska Föreningen. II, ny följd, Olaus Petri : den mångsidige svenske reformatorn. Nio föredrag om Olaus Petri utgivna av Cal E Hallencrfetuz och Sven-Ola Lindeberg (pp. 129-167), 49. Svenska kyrkohistoriska föreningen.
- Stenberg, L. & Otterbeck, J. (1994). Gå på Guds väg: Förmedling av religiös tradition till muslimska ungdomar i minoritetssituation. I Miegel, F. & Johansson, T. (Red.) Mardrömmar och Önskedrömmar : om ungdom och ungdomlighet i nittiotalets Sverige (pp. 266-287). Brutus Östlings Bokförlag Symposion.
- Übelacker, W. (1991). Das Verhältnis von Lk/Apg zum Markusevangelium. I Luomanen, P. (Red.) Luke-Acts. Scandinavian Perspectives (pp. 157-188), 54. Publications of the Finnish Exegetical Society.
- Übelacker, W. (1991). Lukasskrifternas förhållande till Markusevangeliet. I Ottosson, M. (Red.) Svensk Exegetisk Årsbok (pp. 45-77), 56. Uppsala exegetiska sällskap.