Sökresultat

Filtyp

Din sökning på "*" gav 535080 sökträffar

Erfarenhetsåterföring i järnvägsprojekt genomförda som totalentreprenader

To increase productivity in the rail industry, the Swedish Transport Administration (Trafikverket) has decided to increase the percentage of projects procured as turnkey projects. Two recent projects, a railway switch exchange and a track replacement has been contracted as turnkey projects and the purpose of this project is to conduct an experience feedback of them. The goal is to find and enlight

Sandutvinning och dess påverkan på Öresunds marina status

Till skillnad från effekter förknippat med övergödning och marin plast, är få medvetna om den negativa miljöpåverkan sandmuddring kan ha på de marina ekosystemen. Sandmuddring ger stora förluster i livsmiljö, förändringar i salthalt och ökad grumlighet vilket utgör ett potentiellt hot mot ett stort antal marina och bräckvatten arter. Ännu värre är det faktum att få människor vet att sandutvinning Unlike effects associated with eutrophication and marine plastics, few are aware of the negative environmental impacts sand dredging can have on marine ecosystems. Major habitat losses, changes in salinity and increased turbidity impose a potential threat to a large variety of marine and brackish species. Even worse is the fact that few people know that sand extraction currently is taking place wi

Agenda-setting of the truth behind the pineapple production in Costa Rica: A Minor Field Study of the communication strategies of a rural opposition movement

This thesis is a result of a Minor field study, which was carried out in Costa Rica during two months between March 25th and May 27th in 2014. The field study was financed by a scholarship from SIDA (The Swedish international development cooperation Agency). The purpose of the study was to investigate how the significantly rapid growing ICT- development in Costa Rica between 2010-2015 has changed

Likheter som attraherar i personlighetsdragen öppenhet, noggrannhet och extraversion.

Vi gillar dem som är lika oss själva, har tidigare studier och teorier visat. Människor tenderar till att attraheras av lika personer, då det uppstår en sorts positiv och belönande känsla. Denna kvantitativa studie har undersökt om likheter med inriktning på personlighetsdragen öppenhet, noggrannhet och extraversion tenderar till att attrahera mellan individer i en svensk kontext. Finns det ett sa

Organisationskulturens digitala förlängning

Denna studie syftar till att undersöka om och hur kultur kan uppstå på ett socialt intranät i den geografiskt decentraliserade organisationen Vasakronan. Studien avgränsas till att undersöka användning och uppfattning av det sociala intranätet i regionerna Stockholm och Öresund. Studien antar ett medarbetarperspektiv och är en fallstudie med tre insamlingsmetoder, en kvantitativ och två kvalitativThis study intends to investigate if and how a culture can emerge on a social in-tranet in the geographically decentralized organization Vasakronan. It is defined to investigate the adoption and perception of the social intranet in the regions Stockholm and Öresund. This case study applies an employee perspective and combines three methods, one quantitative and two qualitative. A survey traces the

Best-practice transport planning - a comparison between the U.S. and Europe

Purpose of this paper: The U.S. and European way of planning road-freight transport are different. These differences pose an interest of analyzing, assessing and evaluating. Transport planning in the U.S. is far more centralized and integrated than in the de-centralized inefficient European way. The aim of this paper is therefore to improve transport planning in Europe by analyzing the U.S. best-p

This is what I'm made of?: En kvalitativ studie om hur Volvo konstruerar svensk identitet

Denna studie ämnar att öka förståelsen för hur Volvo Cars, som ett multinationellt företag, stärker sitt varumärke genom att strategiskt knyta an till den nationella identiteten och tillhörande myter för att kommunicera svenskhet och mångkultur. Studiens empiriska material består av tre reklamfilmer i Volvos kampanj Made by Sweden, som utifrån ett kvalitativt perspektiv analyseras med hjälp av semThe aim of this study is to increase the understanding of how Volvo Cars, a multinational company, strengthen their brand by strategically relating to national identity and its corresponding myths in order to communicate swedishness and multiculturalism. The study’s empirical material consists of three advertising films from Volvo’s campaign Made by Sweden which from a qualitative perspective is a

Den publikfriande gymnasieskolan - Marknadiseringens effekter på musiklärarnas arbete

Svenska gymnasieskolan har under de senaste decennierna genomgått ett antal reformer som har gjort det lättare för friskolor att etablera sig samt givit elever möjlighet att fritt välja och byta skola. Detta, kombinerat med en minskning av antalet gymnasieelever, har lett till en konkurrenssituation där skolorna måste marknadsföra sig för att vinna elever. Skolan har under de senaste decennierna bThe Swedish upper secondary school has undergone a number of reforms during previous decades which have made it easier for private schools to establish, give students the possibility to choose school, and switch from one school to another. These reforms, combined with a decline in student numbers, have led to a competition in which the schools have to market themselves to win students. The Swedish

The Utility of the Emerging Right to Democratic Governance in a Mobile World

This thesis seeks to investigate whether the emerging right to democratic governance, as conceptualised by Thomas Franck, is of any use to the large numbers of migrants within and arriving to the EU. Focusing on Europe, it does this by assessing whether the right can be considered a human right, using the lens of universality and inalienability: it assesses whether migrants still have the right to

1241 kommentarer, men bara ett varumärke? En diskursiv studie av kommunikationen i Oatlys sociala medier

Den här studien syftar till att undersöka hur livsmedelsföretaget Oatlys varumärke konstrueras genom den kommunikation som sker i företagets sociala medier. Studien utgår från ett diskursivt perspektiv och betraktar därmed de kommunikativa processerna från intressenterna och företaget i de sociala medierna som diskursiva handlingar. Dessa handlingar ses som delar av större diskurser, vilka utnyttjThis study aims to investigate how the brand of the food company Oatly is constructed through communication in social media. The study uses a discursive perspective, and examines the communicative processes between the stakeholders and Oatly as discursive actions. These actions are part of discourses and constituent for the corporate brand. The empirics include written posts and comments at Oatly’

Suitability of Spray Dried Powder containing Lipids for Inhalation Formulation based on Fine Particle Fraction and Particle Size Distribution

Formulering av läkemedel kräver att man tar tag i ett flertal problem för att optimera effektiviteten. All former av formuleringar har sina egna utmaningar som vetenskapsmän och företag försöker lösa. Till exempel, leverns nedbrytning av läkemedlet, det så kallade första-passage-metabolismen, minskar koncentrationen av den aktiva substansen och, i värsta fall, förändrar den till en giftig form. DeThe aim of this master thesis is to provide an indication of the suitability, or otherwise usage, of spray-drying for production of powder aimed for inhalation formulation and comparing the characteristics of the product, with and without lipids. Lipids have a proven effect of delaying release of active drug substances in the cardiovascular system and pulmonary systemic delivery has a number of ad

Meningslösa begrepp som skapar mening

Köpt, ägd och förtjänad kommunikation är tre begrepp som är vanligt förekom-mande i mediebranschen. Detta trots att dagens föränderliga medielandskap gör det allt svårare att skilja på olika typer av kommunikation samt att en del anser begreppen vara förlegade. Det har även visat sig att begreppen verkar sakna teore-tisk grund. Mot bakgrund av detta ämnar denna studie öka förståelsen för hur yr-kePaid, owned and earned media are three concepts, which are frequently used within the media industry. This despite the fact that some people see them as retrogressive as well as the media landscape is constantly changing, whereby the media types are converged and therefore difficult to distinguish. It has appeared that the concepts also seem to be in absence of theoretical foundation. This study i

Välkommen att investera - En kvalitativ studie om investerarkommunikation och förtroendeskapande i delningsekonomin

Denna studie ämnar skapa förståelse för hur kommunikation sker på digitala plattformar. Genom det empiriska exemplet crowdfunding undersöks hur kommunikation gentemot investerare översätts till en delningsekonomisk kontext. Studien använder sig av en hermeneutisk ansats där empirin porträtteras i en flerfallsanalys. Kvalitativa intervjuer och dokumentanalys ligger till grund för analysen, i vilkenThis study aims to understand how communication occurs on digital platforms. Using crowdfunding as empirical evidence, the study examines how investor relations are translated into the context of the sharing economy. The study uses a hermeneutical approach where empirical data is portrayed in a multi-case analysis. Qualitative interviews and a document analysis form the basis of the analysis, in w

När Facebook ger röst till tusentals kunder i en kris

När Facebook ger röst till tusentals kunder - i en kris Syftet med studien var att undersöka och analysera hur interaktioner, mellan Canal Digital och deras kunder samt kunderna emellan, konstruerade krisen som utvecklades på Canal Digitals Facebook-sida. Studien ämnade till att fördjupa forskningen inom fältet kriskommunikation med avseende på hur en kriskonstruktion utvecklas i interaktioner påWhen Facebook contributes with a voice to thousands of customers - in a time of crisis This aim of this study was to examine how the interactions, between Canal Digital and it's customers as well as customers in-between, constructed the crisis taking place at Canal Digital’s Facebook-page. The intention with this study was to increase the understanding of the interactions part of a crisis con

Leadership co-construction in a Service Organization

The aim of this study was to explore how leadership is co-constructed in an Ecuadorian service organization, specifically in the counter ticket offices of an airline company. Furthermore, through qualitative method, to generate an understanding of how the leadership co-construction includes different actors and factors that might be involved into this process. This research is embedded in the theo

Så digitalt det bara går - En kvalitativ studie om den virtuella miljön på arbetsplatsen

Användandet av digitala kommunikationskanaler blir allt vanligare. Traditionella arbetsplatser går mot mer moderna sådana då face-to-face kommunikation byts ut eller kompletteras av kommunikation i virtuella miljöer. Medarbetare kan idag genom diverse digitala verktyg arbeta ”när som helst, var som helst” och den virtuella miljön möjliggör för en rums- och tidsmässig frihet. Föreliggande uppsats äThe use of digital communication channels is getting more and more common. Traditional workplaces are moving towards of becoming more modern, since face-to-face communication is being replaced or supplemented with communication in virtual environments. By using various digital communication tools, co-workers can now work “whenever, wherever” and the virtual environment enables a spatial and tempor

De mellankambriska oelandicuslagren på Öland : stratigrafi och faciestyper

Arbetet behandlar en borrkärna från Tingskullen på norra Öland. Borrningen gjordes 2010. Borrkärnan är ca 107 meter lång och innefattar lager från ordovicium samt mellersta och undre kambrium. Mel-lankambrium utgörs i huvudsak av oelandicuslager, som består av fossilrik slamsten med inslag av siltsten och ett par kalkrika nivåer. Intervallet med oelandicuslager är relativt enhetligt och det går inThe thesis deals with a drill core retrieved from northern Öland, Sweden, in 2010. The length of the core is c. 107 m and comprises an Ordovician and Cambrian succession. The middle Cambrian primarily consists of fossiliferous mudstone with thin siltstone beds. This part of the succession has collectively been referred to as the Oelandicus beds. It is relatively homogeneous in composition and cann

LO, fem fackförbund och en politisk paria

The Sweden Democrats have been taking the Swedish political system for a tumultuous spin with an explosive increase in received votes in the 2014 governmental elections. As the Sweden Democrats are viewed by some as a nationalist, anti-immigrant and a racist party, the entrance into the Swedish parliament in 2010 was met by medial as well as public havoc resulting in the establishment of a politic

Mjölken som surnade

Mjölken som surnade Denna studie ämnar undersöka hur en organisation kan kriskommunicera på det sociala mediet Twitter, under en förtroendekris. Det bondeägda kooperativet Arla går på knäna i den rådande mjölkkrisen, trots det har det uppdagats att delar av Arlas organisation haft en osund kostnadskultur. SVTs Uppdrag granskning sände den 3 februari 2016 sitt tredje reportage kring Arla, vilket föThe soured milk The purpose of this study is to examine how an organization can crisis communicate on the social media channel Twitter during a crisis of confidence. The farmer-owned cooperative Arla is having financial trouble as the milk crisis have put a lot of the former Arla owners out of business. But in some parts of the organization, an unhealthy cost culture has been detected. On February