Sökresultat

Filtyp

Din sökning på "*" gav 535392 sökträffar

Business Administration: Project Management - A Business Perspective

The objective of the course is to give students a deeper knowledge and skills of the area of project management. The course is introduced with a general description of the characteristics of project management. Next, the course focuses on management of the project life cycle. Following a general introduction on project management the following topics are covered: Project dimensions, The life cycleThe objective of the course is to give students a deeper knowledge and skills of the area of project management. The course is introduced with a general description of the characteristics of project management. Next, the course focuses on management of the project life cycle. Following a general introduction on project management the following topics are covered: Project dimensions, The life cycle

Business Administration: Global Business Responsibility

The overall goal with the course is to introduce students to concepts and theories regarding the role of business organisations in a global society as well as how this can be handled in relation to other actors in this context. The intention is to engage students with various ethical perspectives and the organisational challenges involved when interplaying with other actors. During the first part The overall goal with the course is to introduce students to concepts and theories regarding the role of business organisations in a global society as well as how this can be handled in relation to other actors in this context. The intention is to engage students with various ethical perspectives and the organisational challenges involved when interplaying with other actors. During the first part

Företagsekonomi: Kandidatkurs i marknadsföring

Kandidatkursen i marknadsföring ger dig kunskaper och verktyg som är användbara inom såväl företags som andra organisationers strategiska och operativa marknadsföringsarbete. Under kursen kommer du att arbeta med att ta fram en marknadsplan inklusive handlingsplan med speciellt fokus på marknadskommunikationen för ett företag alternativt ett varumärke. Du kommer att ta ställning till frågor röran

Business Administration: International Business and Multinational Enterprises

The main objective of the course is to provide the student with basic knowledge on the nature and scope of international business and multinational enterprises. The approach to the course is to discuss the following issues and to relate them to theoretical and empirical findings. Causes of competitive advantages related to international business, Co-ordination of international business activities,The main objective of the course is to provide the student with basic knowledge on the nature and scope of international business and multinational enterprises. The approach to the course is to discuss the following issues and to relate them to theoretical and empirical findings. Causes of competitive advantages related to international business, Co-ordination of international business activities,

Företagsekonomi:Varumärken och varumärkesarbete i en dynamisk värld

Brands and branding have an extensive influence on, and entail large consequences for, today’s marketers, consumers and society as a whole.   This course provides knowledge of three major perspectives on brands and branding. During the course, the students will develop their analytical skills and ability to use key concepts, models and theories, both orally in case discussions and in writteBrands and branding have an extensive influence on, and entail large consequences for, today’s marketers, consumers and society as a whole.   This course provides knowledge of three major perspectives on brands and branding. During the course, the students will develop their analytical skills and ability to use key concepts, models and theories, both orally in case discussions and in writte

Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå

Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå avslutar de första 90 hp i företagsekonomi med fördjupning i marknadsföring. Det består av en uppsats om 15 hp och inkluderar metodutbildning som skall vara ett stöd för arbetet. Målet med kursen är att du utvecklar din kunskap om hur man på ett självständigt sätt och på vetenskaplig grund genomför en studie av ett avgränsat företagsekonomiskt problem

Företagsekonomi: Kandidatkurs i Business and data analytics

Kursen i "Business and Data Analytics" har utvecklats för att möta det växande behovet av ekonomer som kan förstå och använda data och även så kallad ”massive data”, som en del i det strategiska beslutsfattandet i en organisation. För att kunna arbeta med data krävs en kunskap kring och förståelse för hur man i en organisation kan arbeta med data samt hur den kunskap som kan hämtas ur data och "maThe course "Business and Data Analytics" is developed as a response to the increasing need of people with a degree in business and management that understands and know how to use data including "massive data" for strategic decision making in organisations. To be able to work with data as a source of information supporting strategic decision making requires knowledge regarding how to understand how

Företagsekonomi: Examensarbete i Business and data analytics

Målet med kursen är att utveckla studenternas kunskap om hur man på ett självständigt sätt och på vetenskaplig grund genomför en studie av ett avgränsat problem inom området strategi och strategiskt beslutsfattande och att tillämpa statistiska metoder och analyser på stora data set. Kursen syftar även till att träna studenterna i att kommunicera sina resultat, först och främst skriftligt men även The aim of the course is to develop students knowledge regarding how to independently and based on scientific knowledge conduct a study of a defined research problem within the field of strategy, strategic decision making and to apply statistical methods for analysing data. The course aim at providing students with the abilty to, in writing as well as orally, communicate results from a research st

Företagsekonomi: Management och organisationsutveckling

This course seeks to develop analytical (problem-identifying) and decision-making (problem-solving) skills required to manage complex situations in today’s organizations, skills that are valuable in most organizations on both operational and strategic levels. Central concepts and traditions in organization studies are emphasized on the course, which aims to equip students with skills for applyingThis course seeks to develop analytical (problem-identifying) and decision-making (problem-solving) skills required to manage complex situations in today’s organizations, skills that are valuable in most organizations on both operational and strategic levels. Central concepts and traditions in organization studies are emphasized on the course, which aims to equip students with skills for applying

Företagsekonomi: Ledarskap och change management

This course aims to train, develop and mentally prepare the students to take active participation as leaders as well as co-workers in various organizations. This will entail the idea that organizations can be managed and studied through different perspectives which offer possibilities for reflection and different understandings of organizational phenomena. Above all, the course seeks to develop aThis course aims to train, develop and mentally prepare the students to take active participation as leaders as well as co-workers in various organizations. This will entail the idea that organizations can be managed and studied through different perspectives which offer possibilities for reflection and different understandings of organizational phenomena.   Above all, the course seeks to de

Företagsekonomi: Organisationskultur och styrning

Kursens huvudsakliga syften är att träna, utveckla och mentalt förbereda studenterna att aktivt delta som ledare såväl som medarbetare i olika typer av organisationer. Att utveckla praktiska färdigheter som ledare är väsentligt både i specialistrollen och som formell ledare. Utöver studier av olika aspekter av ledarskap lägger kursen även vikt vid att analysera och förstå organisationer som multifThe main objectives of the course are to train, develop and mentally prepare the students to take active participation as managers as well as co-workers in various organizations. Developing practical skills as a manager is essential whether one works in a specialist role or in a formal leadership position. In addition to investigating various aspects of management, the course also underlines the i

Företagsekonomi: Examensarbete i organisation på kandidatnivå

Examensarbete i organisation på kandidatnivå avslutar de första 90 hp i företagsekonomi med fördjupning i organisation. Det består av en uppsats om 15 hp och inkluderar metodutbildning som skall vara ett stöd för arbetet. Målet med kursen är att du utvecklar din kunskap om hur man på ett självständigt sätt och på vetenskaplig grund genomför en studie av ett avgränsat företagsekonomiskt problem. Ku

Business Administration: Management Control

The course gives a broad overview of management control systems and their interrelationships with the organisational context in which they function. The objective of the course is to provide the students with knowledge about the ongoing management control of different organisations, problems in the management control systems, and development and implementation of new management control techniques.The course gives a broad overview of management control systems and their interrelationships with the organisational context in which they function. The objective of the course is to provide the students with knowledge about the ongoing management control of different organisations, problems in the management control systems, and development and implementation of new management control techniques.

Företagsekonomi: Redovisningens teori och metod

Kursen syftar till att ge kunskap om redovisningens olika forskningsfält och förmedla en översikt av olika redovisningsteorier och vad som skiljer dessa åt. Kursen syftar också till att förmedla insikt i förhållandet mellan redovisningens teori och metod. Kursens mål är också att de studerande ska erhålla kunskap om hur man söker efter vetenskapligt grundad kunskap om redovisningen.Kursen syftar till att ge kunskap om redovisningens olika forskningsfält och förmedla en översikt av olika redovisningsteorier och vad som skiljer dessa åt. Kursen syftar också till att förmedla insikt i förhållandet mellan redovisningens teori och metod. Kursens mål är också att de studerande ska erhålla kunskap om hur man söker efter vetenskapligt grundad kunskap om redovisningen.

Företagsekonomi: Koncernredovisning

Syftet med kursen är att fördjupa och bredda studenternas kunskaper om koncernredovisning och årsredovisningar i koncerner. Genom att skapa förståelse för hur en koncernredovisning upprättas, och vilka alternativa metoder som kan användas, ska kursen leda till ökade kunskaper om hur en koncernredovisning tas fram, samt till en bättre förmåga att analysera koncernredovisningar. På kursen behandlas Syftet med kursen är att fördjupa och bredda studenternas kunskaper om koncernredovisning och årsredovisningar i koncerner. Genom att skapa förståelse för hur en koncernredovisning upprättas, och vilka alternativa metoder som kan användas, ska kursen leda till ökade kunskaper om hur en koncernredovisning tas fram, samt till en bättre förmåga att analysera koncernredovisningar. På kursen behandlas

Företagsekonomi: Examensarbete i redovisning på kandidatnivå

Examensarbete i redovisning på kandidatnivå avslutar de första 90 hp i företagsekonomi med fördjupning i redovisning. Det består av en uppsats om 15 hp och inkluderar metodutbildning som skall vara ett stöd för arbetet. Målet med kursen är att utveckla studenternas kunskap om hur man på ett självständigt sätt och på vetenskaplig grund genomför en studie av ett avgränsat företagsekonomiskt problem.

Företagsekonomi: Kandidatkurs i finansiering

Är du intresserad av att förstå hur man bäst planerar och styr ett företag finansiellt i en föränderlig omvärld? Vill du lära dig mer om finanschefens syn på företaget?   Målet med kandidatkursen i Corporate Finance är att förse studenterna med en bred överblick över finansiell styrning med betoning på företagets relation till världen utanför. Kursen har ett internationellt perspektiv och s

Business Administration: Corporate Finance

The course is an elective course in business administration belonging to the finance specialization at the undergraduate level. The course can be studied within the Business Administration and Economics programme, the Bachelor programme in Business Administration and Economics, the degree of Master of Science in Business and Economics – Programme (Civilekonomprogrammet) as well as an independent-sThe course is an elective course in business administration belonging to the finance specialization at the undergraduate level. The course can be studied within the Business Administration and Economics programme, the Bachelor programme in Business Administration and Economics, the degree of Master of Science in Business and Economics – Programme (Civilekonomprogrammet) as well as an independent-s

Företagsekonomi: Examensarbete i finansiering på kandidatnivå

Examensarbete i finansiering på kandidatnivå avslutar de första 90 hp i företagsekonomi med fördjupning i finansiering. Det består av en uppsats om 15 hp och inkluderar metodutbildning som skall vara ett stöd för arbetet. Målet med kursen är att utveckla studenternas kunskap om hur man på ett självständigt sätt och på vetenskaplig grund genomför en studie av ett avgränsat företagsekonomiskt proble

Business Administration: Entrepreneurship

To be able to solve some of the challenges the world is facing, entrepreneurial skills are needed. With a course in entrepreneurship, you have the opportunity to develop knowledge and skills needed for becoming a change agent in the future – within an organization or by starting your own business or initiative.   In the course Entrepreneurship, you will get to learn about different useful tTo be able to solve some of the challenges the world is facing, entrepreneurial skills are needed. With a course in entrepreneurship, you have the opportunity to develop knowledge and skills needed for becoming a change agent in the future – within an organization or by starting your own business or initiative.   In the course Entrepreneurship, you will get to learn about different useful t