Sökresultat

Filtyp

Din sökning på "*" gav 535429 sökträffar

VFU-guide – verksamhetsförlagd utbildning vid utbildnings­vetenskapliga institutionen, Lunds univers

VFU-guide – verksamhetsförlagd utbildning vid utbildnings­vetenskapliga institutionen, Lunds universitet. VFU-guide VERKSAMHETSFÖRLAGD UTBILDNING (VFU) VID UTBILDNINGS­ VETENSKAPLIGA INSTITUTIONEN, LUNDS UNIVERSITET LUNDS UNIVERSITET HUMANISTISKA OCH TEOLOGISKA FAKULTETERNA V F U | V E R K S A M H E T S F Ö R L A G D U T B IL D N IN G I N O M Ä M N E S L Ä R A R U T B IL D N IN G E N Kunskap och u

https://www.uvet.lu.se/fileadmin/user_upload/uvet/lararutbildning/pdf/VFU_guide__AEmneslaerareLU__230125_tillgaenglighetsanpassad.pdf - 2025-03-13

Att tänka på som VFU-handledare

Att tänka på som VFU-handledare Del 3: Info om bedömning av VFU och VFU-handledarens roll i denna Helena Hörvin Billsten & Suzana Ristic VFU-kurserna VFU – kurserna har olika kursmål med progression och fokusområden VFU 1: Komma in i lärarrollen m.h.a. VFU-handledare, digitalisering VFU 2: Blir mer självständig i lärarrollen samt betyg och bedömning VFU 3: Självständig lärare som ser sitt kompeten

https://www.uvet.lu.se/fileadmin/user_upload/uvet/lararutbildning/powerpoint/Del_3_Bedoemningen_av_VFU_och_handledarens_roll_i_detta_20230628.pptx - 2025-03-13

No title

Stöddokument för student och handledare vid planering och genomförande av VFU Helena Hörvin Billsten & Suzana Ristic Vi som jobbar med VFU på Institutionen för utbildningsvetenskap (UVET), Lunds universitet • Suzana Ristic – VFU-koordinator - VFU-placeringar - VFU-lärare - VFU utomlands • Helena Hörvin Billsten – Utbildningsledare - VFU – kursmål och bedömning - Kursansvarig - VFU-utvärdering och

https://www.uvet.lu.se/fileadmin/user_upload/uvet/lararutbildning/powerpoint/skal_2024_Helena_Suzana.pdf - 2025-03-13

No title

Erfarenheter från VFU-besök i moderna språk: svårigheter och glädjeämnen Malin Ågren, docent och lektor i fransk språkvetenskap Ingela Johansson, lektor i spanska med litterär inriktning Röster från trepartssamtal i moderna språk Det gick alldeles för fort! Jag hann inte alls med det som jag hade planerat. Jag vill egentligen prata mer franska med eleverna. Men de svarar på svenska. Då kommer jag

https://www.uvet.lu.se/fileadmin/user_upload/uvet/lararutbildning/powerpoint/skal_2024_Malin_Ingela.pdf - 2025-03-13

No title

SKÄL 241004 VFU i Helsingborgs stads skolor Vårt fokus: “Vi ska stödja, inspirera och utmana personal i förskola och skola för att skapa bästa möjliga förutsättningar för barn och ungdomars lärande i Helsingborg.” Hur hänger allt ihop? Elevens lärande och utveckling Professions- utveckling Natur, teknik & matematik Film, ljud & bild Ledarskap Innovation Bedömning & betygsättning Konferenscenter VF

https://www.uvet.lu.se/fileadmin/user_upload/uvet/lararutbildning/powerpoint/skal_2024_MariaFrank_AnnaKronbert.pdf - 2025-03-13

No title

Goda relationer i klassrummet - hur viktigt är det? Martin Granbom & Linda Smidfelt Lunds kommun Linda Smidfelt, Katedralskolan Gymnasielärare i italienska och engelska sedan 1998 Arbetar på Katedralskolan sedan 2000 Utvecklingsledare i italienska Blev antagen i forskarskolan FRAM 2012 Doktorerade i italienska 2019 med inriktning språkinlärning Vilka är vi? Martin Granbom, Spyken Gymnasielärare i

https://www.uvet.lu.se/fileadmin/user_upload/uvet/lararutbildning/powerpoint/skal_2024_MartinGranbom_LindaSmidfelt.pdf - 2025-03-13

No title

Strength in Numbers 2024 | LESSONS FROM WRITING A MASTER’S THESIS AS A TEAM Forming a Band • Early introduction seemed to suggest three authors possible. • Started planning together as a team. • We wanted to do something innovative and large-scale. • Later lectures made no mention of trios. Only singles or pairs. • “Explain why two people is not enough” Teacher Education Coordinator • One month la

https://www.uvet.lu.se/fileadmin/user_upload/uvet/lararutbildning/powerpoint/skal_2024_Simon__Robert__Anton.pdf - 2025-03-13