Sökresultat

Filtyp

Din sökning på "*" gav 532727 sökträffar

Nils Gustafsson

undervisar främst i politisk kommunikation Vad har du för akademisk bakgrund och hur länge har du undervisat på universitet?– Jag disputerade i statsvetenskap 2013 och har undervisat på Lunds universitet sedan jag blev doktorand här 2007. Vad är roligast med att vara lärare på just kandidatprogrammen i strategisk kommunikation? Inom vilket ämne/disciplin undervisar du?– Jag undervisar främst inom

https://www.lu.se/lubas/i-uoh-lu-sgsdm/nils-gustafsson - 2025-02-26

Lagunathan Govender

Har studerat på masterprogrammet i socialt arbete Varför valde du att studera vidare på masternivå? – Jag ville lära mig mer och fördjupa mina kunskaper i socialt arbete. Att studera på kandidatnivån var väldigt intressant och utvecklande för mig. När jag efter socionomexamen fick chansen att läsa vidare på avancerad nivå kunde jag inte vänta med att ta chansen. Jag har även haft tankar om att for

https://www.lu.se/lubas/i-uoh-lu-sasoa/lagunathan-govender - 2025-02-26

Caroline Lundström

Har studerat på masterprogrammet i socialt arbete Varför valde du att studera vidare på masternivå? – Jag hade jobbat ett par år efter min socionomexamen inom framförallt socialtjänsten och kände att jag ville vidareutvecklas. Jag hade också planer på att arbeta mer övergripande med socialt arbete och starta eget företag och då tänkte jag att en masterutbildning i socialt arbete var en bra utgångs

https://www.lu.se/lubas/i-uoh-lu-sasoa/caroline-lundstrom - 2025-02-26

Lunds universitets magasin 3

2019-06-10 | Nyheter Tema: Ledarskap på nya vägar Visa fler nyheter LUM Nr 3 / 2019 LUM 3/2019 (PDF 3,5 MB, nytt fönster)Bläddringsbar version – issuu.comWebbversionen Lunds universitets magasin – LUM Läs de senaste artiklarna från LUM på Medarbetarwebben. Om LUM Lunds universitets magasin LUM utkom första gången 1968. Den tryckta tidningen utkommer idag med 6 nummer per år och når samtliga anstäl

https://www.lu.se/kategori/lunds-universitets-magasin-3-2019 - 2025-02-26

Urban Arena Testbeds

Ett av våra tematiska samverkansinitiativ Samverkansinitiativet Urban Arena Testbeds kopplar samman forskning och praktik för att hitta lösningar och identifiera hinder för hållbar stadsutveckling. I Urban Arena Testbeds deltar forskare från Urban Arena – ett fakultetsöverskridande nätverk vid Lunds universitet med intresse för hållbar stadsutveckling – samt ett antal städer och kommuner med intre

https://www.lu.se/forskning/tematiska-samverkansinitiativ/urban-arena-testbeds - 2025-02-26

Livet efter studierna

Vad händer efter examen? Här får du möta några av våra alumner. Alumner är tidigare studenter som lämnat studierna bakom sig och tagit klivet in på arbetsmarknaden. Ekonomihögskolan Tobias jobbar som Account Strategist Mattias jobbar som Business Development Manager Humaniora och teologi Pegah jobbar som operativt ansvarig Erik jobbar som produktägare Lotta jobbar som översättare Juridik Jesper jo

https://www.lu.se/studera/valja-studier/traffa-oss/livet-efter-studierna - 2025-02-26

Forskarskolor

Forskarskolorna erbjuder unika möjligheter för dig som är doktorand och postdoktor. De ordnar kurser, seminarier och workshops. Vissa erbjuder även forskningsuppdrag. Forskarskolorna fokuserar på specifika ämnen eller teman och för samman unga forskare från olika akademiska bakgrunder som har gemensamma ambitioner och intressen. De drivs ofta i nära samarbete med näringslivet, den offentliga sekto

https://www.lu.se/forskning/utbildning-pa-forskarniva/forskarskolor - 2025-02-26

Kapacitetsutveckling

Kunskapsutveckling genom högre utbildning och ett livslångt lärande är en grundförutsättning för minskad fattigdom, ökad jämställdhet, delaktighet och demokrati samt ekonomisk utveckling i ett globalt perspektiv. En sådan utveckling ökar också möjligheterna att genomföra Agenda 2030 och uppnå FN:s 17 hållbarhetsmål. Från uppdragsutbildningen Hållbara, inkluderande och klimatresilienta städer. Foto

https://www.lu.se/samverkan-innovation/utbildnings-och-skolsamverkan/kapacitetsutveckling - 2025-02-26

Jane Magnusson

Har läst kursen SOCIALT ARBETE: UTVÄRDERINGSTEORI OCH UTVÄRDERINGSMODELLER Varför valde du att läsa kursen Socialt arbete: utvärderingsteori och utvärderingsmodeller?– Jag har i många år tänkt läsa en utvärderingskurs för att kompetensutveckla mig. När jag hittade den här kursen så tyckte jag att den hade en bra inriktning och bra koppling till mitt jobb, då jag framförallt jobbar med utvärderinga

https://www.lu.se/lubas/i-uoh-lu-soan50/jane-magnusson - 2025-02-26

Rasmus Anderberg

Har läst kursen SOCIALT ARBETE: UTVÄRDERINGSTEORI OCH UTVÄRDERINGSMODELLER Varför valde du att läsa den här kursen?– Dels för att jag är intresserad av verksamhetsutveckling i socialt arbete. Men också för att jag tänker att jag ska kunna ta med någonting till Sjöbo kommun där jag arbetar – så att vi blir bättre i det vardagliga arbetet och gör rätt saker. Utvärderingar är något som vi generellt b

https://www.lu.se/lubas/i-uoh-lu-soan50/rasmus-anderberg - 2025-02-26

Liv Nilhede

Har läst kursen SOCIALT ARBETE: UTVÄRDERINGSTEORI OCH UTVÄRDERINGSMODELLER Varför valde du att läsa kursen Socialt arbete: utvärderingsteori och utvärderingsmodeller?– Jag ville bli bättre på att förstå och tolka andras resultat, men jag ville också få bättre verktyg att kunna utföra egna utvärderingar på Humana där vi jobbar en hel del med egna utvärderingsdesigner och gör egna utvärderingar.Vad

https://www.lu.se/lubas/i-uoh-lu-soan75/liv-nilhede - 2025-02-26

Därför valde jag audionomprogrammet

Hur gick du tillväga när du valde studier? Jag ville byta från mitt jobb på förskolan. Tack vare tidigare studier hade jag redan en inblick i hur spännande hörseln och audiologin är, så jag ville gärna undersöka ämnet ännu mer. Jag kollade vilka utbildningar/yrken som passade och kom snabbt över audionomprogrammet i Lund. Det var det enda programmet jag sökte.Upplevde du att det var någon skillnad

https://www.lu.se/lubas/i-uoh-lu-vgaud/darfor-valde-jag-audionomprogrammet - 2025-02-26

Malte Åman

Hur gick du tillväga när du valde studier?Eftersom jag vetat att jag ville jobba med människor och kunna hjälpa folk länge har utbildningar inom medicin lockat länge. Efter en värnplikt som sjukvårdare med legitimerad vårdpersonal som befäl där jag fick höra många anekdoter och om deras erfarenheter inom vården kände jag mig mer dragen åt preventiv och friskvård. Vad som sedan hände var att jag bö

https://www.lu.se/lubas/i-uoh-lu-vgfyt/malte-aman - 2025-02-26

Jenny Josefsson

Hur gick du tillväga när du valde studier?Jag kom på redan under gymnasiet att det var logoped jag ville bli. Jag hade länge varit intresserad av språk och kommunikation och visste att jag ville ha ett arbete där jag får möta och hjälpa olika individer. När jag läste om logopedyrket kändes det helt enkelt som det perfekta valet för mig.Upplevde du att det var någon skillnad mot när du gick på gymn

https://www.lu.se/lubas/i-uoh-lu-valgp/jenny-josefsson - 2025-02-26

Wilma Ludvigsson, röntgensjuksköterskeprogrammet

Hur gick du tillväga när du valde studier?Tidigare jobbade jag inom omsorgen och insåg kort därefter att det var inom vården jag hörde hemma. Av en slump stötte jag på röntgensjuksköterskeprogrammet, när jag tittade vad Lunds Universitet hade för program, som lockade mig. Upplevde du att det var någon skillnad mot när du gick på gymnasiet? Vad i så fall?Den stora skillnaden mot gymnasiet är framfö

https://www.lu.se/lubas/i-uoh-lu-vgrrs/wilma-ludvigsson-rontgensjukskoterskeprogrammet - 2025-02-26

Ilona de Sainte Marie, student vid Sjuksköterskeprogrammet

Hur gick du tillväga när du valde studier?Jag önskade plugga i en studentstad, med nära förbindelser till resterande Europa samt där utbildningen är av hög kvalitet.Upplevde du att det var någon skillnad mot när du gick på gymnasiet? Vad i så fall?Det blev en stor omväxling med att ha mycket mer fritid där man skulle fördela tid på studier, det sociala, egentid, träning osv. Sen var det en stor om

https://www.lu.se/lubas/i-uoh-lu-vgsks/ilona-de-sainte-marie-student-vid-sjukskoterskeprogrammet - 2025-02-26

Syntolkning för tillgänglig kommunikation

Ett av våra tematiska samverkansinitiativ I takt med digitalisering och tekniska möjligheter ökar antalet bilder och deras komplexitet. Hur kan bilder tillgängliggöras så att personer med synnedsättning får information och tillgodogör sig innehåll? Syntolkning och bildbeskrivning erbjuder ökad förståelse, rikare upplevelse och spelar viktig roll för inkludering Vi skapar en mötesplats där forskare

https://www.lu.se/forskning/tematiska-samverkansinitiativ/syntolkning-tillganglig-kommunikation - 2025-02-26

Artificiell Intelligens – AI-Lab

Ett tematiskt samverkansinitiativ vid Lunds universitet Den snabba utvecklingen inom AI öppnar dörrar till spännande möjligheter, men också komplexa utmaningar. För att ta vara på fördelarna och hantera negativa sidorna med AI krävs kompetenser från olika områden inom och utanför akademin. Under det senaste decenniet har artificiell intelligens (AI) revolutionerat områden som självkörande fordon,

https://www.lu.se/forskning/tematiska-samverkansinitiativ/artificiell-intelligens-ai-lab - 2025-02-26

Framtidsdagarna

Under Framtidsdagarna 2024 blickade vi in i framtidens städer och dök ner i det oundvikliga — Framtidens död. Här kan du se alla föreläsningar i efterhand Framtidens död Föreläsningar och samtal Kontaktinformation Charlotta Sokulski Bateld Projektledare E-post: charlotta [dot] sokulski_bateld [at] kommunikation [dot] lu [dot] se (charlotta.sokulski_bateld @kommunikation.lu.se)  Utdöenden som skapa

https://www.lu.se/samverkan-innovation/popularvetenskapliga-arrangemang/framtidsdagarna - 2025-02-26

Donera till universitetet

"För mig har det blivit en självklarhet att dela med mig" Möt Pia Althin, en av våra donatorer – youtube.com Med din hjälp gör vi skillnad! Olika sätt att stödja oss Kontakta Development Office Områden som du kan stödja Aktuellt-bloggen Titti Mattsson ny innehavare av Pufendorfprofessuren Event i New York: Cure the incurable Donatorer uppmärksammades på Skissernas Museum

https://www.lu.se/samverkan-innovation/donera-till-universitetet - 2025-02-26