Sökresultat
Filtrera
Filtyp
Din sökning på "*" gav 529239 sökträffar
No title
No title
No title
VFU-handledarutbildning, dagens schema
VFU-handledarutbildning, dagens schema Handledarinfo VFU 3 helena Hörvin Billsten & Suzana Ristic 1 Vi som jobbar med VFU på LU Suzana Ristic – VFU-koordinator VFU-placeringar – VFU-handledare VFU-lärare VFU utomlands Helena Hörvin Billsten – Utbildningsledare VFU – kursmål och bedömning Kursansvarig VFU-utvärdering och uppföljning VFU-lärare Institutionen för utbildningsvetenskap = uvet Agenda Ko
https://www.uvet.lu.se/fileadmin/user_upload/ahu/Digital_handledarinformation_VFU_3_240918.pptx - 2025-04-28
Skannad bild
Skannad bild
https://www.uvet.lu.se/fileadmin/user_upload/ahu/PDF/Protokoll_2021-03-10.pdf - 2025-04-28
No title
Creating motivation in language classrooms: How can we put practice into theory? Alastair Henry SKÄL October 4, 2024 Overview • In L2 Motivation research, 3 disconnects that (i) diminish the potential of research, and (ii) can leave practice unsupported • Ways in which Practice and Theory can be more productively aligned Disconnect #1: Different interests “[T]he language teaching and research prof
https://www.uvet.lu.se/fileadmin/user_upload/ahu/skal_2024_Alastair_Henry.pdf - 2025-04-28
No title
No title
No title
Lägg till titel
Lägg till titel Sida 1 av 4 Styrgruppen för Ämneslärarutbildningen PROTOKOLL Datum 2024-05-14 STYR 2024/1463 Styrgruppens protokoll Ledamöter Närvarande Johannes Persson, dekan, ordförande Sara Håkansson, prodekan, grundutbildningen HT Mona Holmqvist, Utbildningsvetenskap Kristina Juter, Matematik Frånvarande Charlotta Turner, vicedekan för grundutbildningen N Övriga närvarande Helena Berglund, bi
https://www.uvet.lu.se/fileadmin/user_upload/uvet/Justerat_Protokoll_Styrgruppen_14_maj-signed.pdf - 2025-04-28
PowerPoint-presentation
PowerPoint-presentation Representationer och deras användning vid framställning av begrepp i fysikläromedel för högstadiet Licentiand: Charlotte Lagerholm, Handledare Claes Malmberg (HH), Urban Eriksson (HKr) 1 TRYCK Visuella representationer Licentiand: Charlotte Lagerholm, Handledare Claes Malmberg (HH), Urban Eriksson (HKr) HöH (km) Lufttryck (hPa) 0 1 000 1 900 4 600 9 300 20 50 35 5 48 1 80 0
https://www.uvet.lu.se/fileadmin/user_upload/uvet/Licentiandutbildningen/Dokument/Charlotte_Lagerholm.pptx - 2025-04-28
Lärares berättelser om engagerande NO-undervisning
Lärares berättelser om engagerande NO-undervisning Cristian Abrahamsson 1 Lärares berättelser om engagerande NO-undervisning En Delphistudie om lärares syn på faktorer som skapar engagemang i klassrummet Cristian Abrahamsson Institutionen för utbildningsvetenskap , Lunds Universitet Handledare: Ann-Marie Pendrill, Claes Malmberg Upplevde att det fattades något i forskningen om NO-undervisning i sk
https://www.uvet.lu.se/fileadmin/user_upload/uvet/Licentiandutbildningen/Dokument/Cristian_Abrahamsson16april.pptx - 2025-04-28
No title
23 januari 2017 Utvecklande undervisning i NO eller A: se sin undervisning genom elevernas ögon Eva Pennegård eva.pennegard@uvet.lu.se Licen6and; Eva Pennegård - Handledare; Pernilla Nilsson och Nils Ekelund Licen6and; Eva Pennegård - Handledare; Pernilla Nilsson och Nils Ekelund Sy@e och teore6skt ramverk Sy@et med studien är aC bidra med kunskap om undervisningens kärna, undersöka dess centrala
Presentation kommundagar 2016 kopia
Presentation kommundagar 2016 kopia Elevers kommunikation av tekniska ord och begrepp ! med fokus på ny teknik och tekniska system! ! En studie av vetenskapskommunikation i ett ämnesövergripande projekt i årskurs 8 ! Johan Lind ! Handledare: Anders Jakobsson och Susanne Pelger 01 syfte Syftet med studien är att undersöka på vilket sätt elevernas begreppsliga förmåga utvecklas under ett ämnesövergr
https://www.uvet.lu.se/fileadmin/user_upload/uvet/Licentiandutbildningen/Dokument/Johan_Lind.pdf - 2025-04-28
No title
Lärares kompetenser och medvetna val - i en digitaliserad skola Karin Ollinen Kommunlicentiand - CSIS Helsingborgs stad, IT-pedagogiska frågor Handledare Pernilla Nillson (Högskolan i Halmstad) Roger Nilssin (Campus Helsingborg) Syfte Skapa en större medvetenhet kring lärares olika professionella kompetenser (ramverket TPACK), hur de samverkar därmed drar nytta av teknikens möjligheter. Brainstorm
https://www.uvet.lu.se/fileadmin/user_upload/uvet/Licentiandutbildningen/Dokument/Karin_Ollonen__forskning.pdf - 2025-04-28
No title
Digitala resurser i undervisningen EN FALLSTUDIE I DIGITAL NO-DIDAKTIK Handledare: Susanne Pelger Ann-Marie Pendrill Syfte Att öka kunskapen om hur lärare kan arbeta med digitalt stöd på ett didaktiskt sätt i undervisningen i naturvetenskapliga ämnen, och vilka effekter det ger. Frågeställningar 1. Hur använder lärare Google Classroom, och vilka vilka effekter anser de att det ger i klassrummet? 2
SNI-frågor i kemiundervisning
SNI-frågor i kemiundervisning Elevers argumentation i sociovetenskapliga dilemman En interventionsstudie i gymnasiets kemiundervisning Handledare: Anders Jönsson, Högskolan Kristianstad Mats Lundström, Malmö högskola Louise Rietz louise.rietz@uvet.lu.se Innehåll Kort bakgrund Forskningsfrågor Metod och forskningsdesign SNI-fallet och undervisningsdesignen Forskningsintresse Tidigare forsknin
PowerPoint Presentation
PowerPoint Presentation På forskerføtter i naturfag Lund, 27. mars 2017 Professor Marianne Ødegaard marianne.odegaard@ils.uio.no Universitetet i Oslo mailto:marianne.odegaard@ils.uio.no : Agenda for forelesning Om prosjektet Forskerføtter og leserøtter Forskningsresultater fra prosjektet Ødegaard, Haug, Mork, Sørvik (2014) : Om praksis-nær forskning Gir økt sjanse for «impact» Innblikk i p
https://www.uvet.lu.se/fileadmin/user_upload/uvet/Licentiandutbildningen/Dokument/Pa___forskerfoetter_Lund_pdf.pdf - 2025-04-28