Sökresultat

Filtyp

Din sökning på "zoom" gav 3456 sökträffar

No title

Postadress Box 192, 22100 Lund Besöksadress LUX (Hus B) Helgonavägen 3, 22100 Lund Telefon 046-222 7735 Webbadress https://www.ht.lu.se/person/HegeIreneMarkussen/ Hege Markussen, utbi ldningsledare Rapport från HT-fakulteternas projekt Externa medbedömare i examination på grund- och avancerad nivå 2019. Under vårterminen har lärare/examinatorer för 19 tentamina och uppsatser inom olika ämnen, på o

https://www.ht.lu.se/fileadmin/user_upload/ht/dokument/Fakulteterna/Kvalitetsarbete/Rapport_projekt_Externa_medbedoemare_i_examination_paa_grund-_och_avancerad_nivaa.pdf - 2025-01-06

Huvudrubrik

Huvudrubrik Personuppgiftsbehandling inom Saco-S www.saco-s.se ‹#› Bli medlem i ett Saco-S-förbund ‹#› Bli medlem i ett Saco-S-förbund Bli medlem i ett Sacoförbund ‹#› Bli medlem i ett Saco-S-förbund Bli medlem i ett Saco-S-förbund 1 GDPR:s syfte Dataskyddsförordningen (GDPR - General Data Protection Regulation) har till syfte att Skydda enskildas grundläggande rättigheter och friheter särskilt de

https://www.saco.se/globalassets/lokala-akademikerforeningar/statlig/saco-s/dokument/gdpr-stadgar/powerpoint-gdpr/ - 2025-01-06

Microsoft Word - RapportEnvariabelanalysVT22.docx

Microsoft Word - RapportEnvariabelanalysVT22.docx Rapport om kursen i Envariabelanalys (MATA21) vårterminen 2022 Under vårterminen 2022 hade Envariabelanalyskursen 85 registrerade studenter varav 24 var omregistrerade. Det var totalt sett 43 studenter som klarade kursen, 38 av de nyregistrerade och 5 av de omregistrerade. Av de studenter som klarade kursen fick 19 stycken betyget VG. Alla studente

https://www.maths.lu.se/fileadmin/maths/Matematik_NF/Kursutvaerderingar/VT2022/MATA21VT22.pdf - 2025-01-06

No title

Graphic World of Children | International Symposium Day 1: 6 June Registration 17.30 Day 2: 7 June 9.00 Welcome: Lisa Källström Presentations Section 1: 9.15-10.45 H 104 Chair: Anita Wincencjusz-Patyna 9.15 Bettina Kümmerling-Meibauer & Jörg MeibauerCover variations in children’s literature from the GDR For East-German socialist authorities, children’s literature was an important propagandistic in

https://www.kom.lu.se/fileadmin/user_upload/kom/Filer/PDF/Paper_GWC.pdf - 2025-01-06

UDeL Context Cards

UDeL Context Cards Situations a proactive teacher can prepare for UDeL Context Cards Universal Design for eLearning i www.design.lth.se/contextcards TINEL - Towards Inclusive eLearning was a project within Erasmus+. The project investigated how best to support teachers and other staff at Higher Education Institutions in designing and delivering inclusive e-learning using the Universal Design for L

https://www.certec.lth.se/fileadmin/certec/Tinel/UDeL_Context_Cards_InDesign_v1.3_English_v4.2_web.pdf - 2025-01-07

Degree Project Course (Bachelor) VT2024

Degree Project Course (Bachelor) VT2024 Degree Project Course (Bachelor) Answer Count: 4 I have completed the Bachelor´s Degree Project within I have completed the Bachelor´s  Degree Project within Number of responses Mathematics (course code  MATK11) 3 (75.0%) Mathematical Statistics (course  code MASK11) 1 (25.0%) Numerical Analysis  (course code  NUMK11) 0 (0.0%) Total 4 (100.0%) Numerical Anal

https://www.maths.lu.se/fileadmin/maths/Matematik_NF/Kursutvaerderingar/VT2024/MATK11VT24.pdf - 2025-01-06

No title

Leila Illikainen Stipendieresa till Melbourne Erfarenhetsutbyte vägledning och fackligt arbete 28 januari-19 mars 2020 1 Innehåll Syftet med resan ............................................................................................................... 2 Bakgrund ........................................................................................................................... 2 Pres

https://www.saco.se/globalassets/start/om-saco/sacos-fackliga-stipendiefond/2020_stipendieresa-till-melbourne.pdf - 2025-01-07

No title

ABSTRACTS LUTL 2022 Keynote How can higher education contribute to lifelong learning? Cecilia Bjursell, Dir. National Center for Lifelong Learning, Encell Lifelong learning is a concept which is used in many different contexts and in many different ways. Three perspectives of ‘lifelong learning’ will be introduced: (i) lifelong learning as policy; (ii) lifelong learning as theory; and (iii) lifelo

https://konferens.ht.lu.se/fileadmin/user_upload/ahu/PDF/Abstracts_LUTL_2022.pdf - 2025-01-06

Årsredovisning IT-enheten, 2018

Årsredovisning IT-enheten, 2018 Årsredovisning IT-enheten 2018 Årsredovisning, IT-enheten 2018 2 INNEHÅLL Året som har gått ................................................................ 3 Vår verksamhet ................................................................... 4 Avslutade projekt ................................................................ 4 Övergripande ..........................

https://www.ht.lu.se/fileadmin/user_upload/ht/dokument/Fakulteterna/Arsredovisning_IT-enheten_2018.pdf - 2025-01-06

Arsredovisning_IT-enheten_2021.pdf

Arsredovisning_IT-enheten_2021.pdf Årsredovisning IT-enheten 2021 Årsredovisning, IT-enheten 2021 2 INNEHÅLL Året som har gått ................................................................ 3 Vår verksamhet ................................................................... 4 Avslutade projekt ................................................................ 4 Övergripande .......................

https://www.ht.lu.se/fileadmin/user_upload/ht/dokument/Fakulteterna/Arsredovisning_IT-enheten_2021.pdf - 2025-01-06

No title

Case-Based Contribution to Chapter 9: Democratizing GOLD VI Report on Pathways to urban and territorial equality In partnership with: Commissioned by: Produced by: Transparency and Human Rights – Cooperation, partnerships and human rights PATHWAYS TO URBAN AND TERRITORIAL EQUALITY 2 SUMMARY This Case Based Contribution (CBC) focuses on experiences of counter-corruption measures as a way to address

https://rwi.lu.se/wp-content/uploads/2024/06/Transparency-and-Human-Rights.pdf - 2024-12-13

No title

Master’s Dissertation Structural Mechanics Report TV SM -5187 ANDREAS EDHOLM MESHING AND VISUALISATION ROUTINES IN THE PYTHON VERSION OF CALFEM Department of Construction Sciences Structural Mechanics Copyright © 2013 by Structural Mechanics, LTH, Sweden. Printed by Media-Tryck LU, Lund, Sweden, February 2013 (Pl). For information, address: Division of Structural Mechanics, LTH, Lund University, B

https://www.byggmek.lth.se/fileadmin/byggnadsmekanik/publications/tvsm5000/web5187.pdf - 2025-01-06

No title

Postadress Box 192 221 00 Lund Besöksadress LUX (Hus B) Helgonavägen 3 Telefon 046-222 48 46 E-post lena.christensen@stu.lu.se Webbadress https://www.ht.lu.se/person/LenaChristensen/ Ann-Kr is t in Wal lengren , prodekan Lena Chr is tensen, u tb i ldn ings ledare Agnes Malmgren, u tb i ldn ings ledare Uppföljning av HT-fakulteternas kvalitetsdialoger för utbildning på grundnivå och avancerad nivå

https://www.ht.lu.se/fileadmin/user_upload/ht/dokument/Fakulteterna/Kvalitetsarbete/Uppfoeljning_av_HT-fakulteternas_kvalitetsdialoger_foer_grundnivaa_och_avancerad_nivaa_2020__slutversion_.pdf - 2025-01-06

No title

Anvisningar för kursplaner på grundnivå och avancerad nivå Beslut i fakultetsstyrelsens arbetsutskott 2021-11-24 Ikraftträdandedatum 2022-01-17 Dnr STYR 2020/1877 Innehåll Inledning .............................................................................................................................. 3 Arbetsprocess för kursplaner i UBAS......................................................

https://www.ht.lu.se/fileadmin/user_upload/ht/dokument/Fakulteterna/policydok_planer/Anvisningar_foer_kursplaner_paa_grundnivaa_och_avancerad_nivaa_vid_HT_Beslut_2021-11-24.pdf - 2025-01-06

No title

LUNDS UNIVERSITET Humanistiska och teologiska fakulteterna Forskni ngsnamnden Fakultetssekreterare Martin Degrell Narvarande ledamoter Ovriga narvarande Franvarande § Arende Camila Borges Freitas Niclas Burenhult Barbara Tornquist-Plewa Molly Uhlmann Lindberg Johan Ostling Martin Degrell Nicolo Dell'Unto Annakim Elten IsakHammar Brita Larsson Ingar Brinck doktorandrepresentant Beslut PROTO KOLL Sa

https://www.ht.lu.se/fileadmin/user_upload/ht/dokument/Fakulteterna/protokoll/FON/Protokoll_FON_2023.pdf - 2025-01-06

Podd: Digitala påhopp plågar lärare – Vetenskap och Hälsa

Podd: Digitala påhopp plågar lärare – Vetenskap och Hälsa Populärvetenskapligt om forskning inom medicin och hälsa. Läs mer. Meny Visa navigation Teman Podd Tidskrift Föreläsningar Prenumerera Forskningens dag Vad forskar du om? Unga intervjuar forskare Prenumerera Om webbplatsen Tillgänglighetsredogörelse Behandling av personuppgifter Mer Forskningens dag Vad forskar du om? Unga intervjuar forska

https://www.vetenskaphalsa.se/podd-digitala-pahopp/ - 2025-01-07

UDeL Context Cards

UDeL Context Cards Situationer som en proaktiv lärare kan förbereda sig på UDeL Situationskort Universal Design for eLearning i www.design.lth.se/contextcards TINEL - Towards Inclusive eLearning var ett projekt inom Erasmus+. Projektet undersökte hur man på bästa sätt kan stödja lärare och annan personal vid universitet och högskolor i att utforma och ge inkluderande e-lärande med hjälp av Univers

https://www.certec.lth.se/fileadmin/certec/Tinel/UDeL_Context_Cards_InDesign_v1.3_Swedish_v4.2_web.pdf - 2025-01-07

Microsoft Word - koppg−rdenfors3

Microsoft Word - koppg−rdenfors3 Lund University Cognitive Studies - LUCS 89 ISSN 1101 - 8453 © 2001 by the authors ATTENTION AS A MINIMAL CRITERION OF INTENTIONALITY IN ROBOTS Lars Kopp and Peter Gärdenfors Lund University Cognitive Science Kungshuset S-222 22 Lund, Sweden Lars.Kopp@lucs.lu.se, Peter.Gardenfors@lucs.lu.se Abstract: It is proposed that the capacity of attention is a minimal criter

https://www.lucs.lu.se/fileadmin/user_upload/project/lucs/LUCS-pub/LUCS-089.pdf - 2025-01-06

No title

Instructions for first and second-cycle syllabi Decision by the faculty board’s working committee on 24 November 2021 Valid from 17 January 2022 Reg. no STYR 2020/1877 Contents Introduction .......................................................................................................................... 3 Working process for course syllabi in UBAS ..........................................

https://www.ht.lu.se/fileadmin/user_upload/ht/dokument/Fakulteterna/policydok_planer/Instructions_for_first_and_second-cycle_syllabi_Decision_2021-11-24.pdf - 2025-01-07