Sökresultat
Filtrera
Filtyp
Din sökning på "zoom" gav 3465 sökträffar
2022 Preliminary Course Schedule Sustainability Impacts And Societal Relevance In Research Proposals
Women Entrepreneurs In Sweden 210914
Women Entrepreneurs in Sweden 210914.pdf Women Entrepreneurs in Sweden: Experiences, Trends and Future Outlooks Centre for Business Law at Lund University (ACLU) and The Institute for Innovation Management at Lund University School of Economics and Management invite you to the seminar In 2019, only 14 % of the national patent applications in Sweden had one or more female inventors, according to st
https://www.aclu.lu.se/sites/aclu.lu.se/files/2023-04/Women%20Entrepreneurs%20in%20Sweden%20210914.pdf - 2025-12-13
Invitation
Invitation.pdf The European Court of Human Rights – What impact on intellectual property? The Centre for Business Law at Lund University (ACLU) invite you to the seminar In the discussions on intellectual property (IP) law in Europe, it is more common to think of the Court of Justice of the European Union (CJEU) and not of the European Court of Human Rights (ECtHR). Indeed, quite a substantial amo
https://www.aclu.lu.se/sites/aclu.lu.se/files/2023-05/Invitation.pdf - 2025-12-13
7T upgrade new possibilities
Header 1 1 7T DUST upgrade (also called dSYNC) - Installation period start 29 July 2024 Hardware (no changes in main magnet, gradient system or B0 shim system) • Digital RF chain o better definitions of gradient and RF waveforms (parallel transmit, multiband) o no switching of host between 2ch and 8ch transmit o double RF power (8 kW) for Classic system o quadrupled RF power (to 8 kW) for X-nuclei
https://www.lbic.lu.se/sites/lbic.lu.se/files/2024-03/7T_upgrade_new_possibilities.pdf - 2025-12-13
NGEN17 Course Evaluation Summary 2020
Course Summary for ”Global Ecosystem Dynamics, NGEN17” Course Summary for ”Global Ecosystem Dynamics, NGEN17” ht 2020 Course coordinator: Anna Maria Jönsson Teachers in the course: Anna Maria Jönsson;Martin Berggren; Andreas Persson; Abdulghani Hasan; Zheng Duan, Wenxin Zhang; Deniz Koca; Hani Younes; Lena Ström; Ulrik Mårtensson Number of students: 11 students ht2020 Grade distribution: 1 UK, 1 G
https://www.nateko.lu.se/sites/nateko.lu.se/files/2023-02/NGEN17%20Course%20evaluation%20summary%202020.pdf - 2025-12-13
Protokoll20200519sapst
Dnr STYR 2020/954 PROTOKOLL 2:2020 LUNDS UNIVERSITET Sammanträdesdatum 2020-05-19 1 n s ~!WW.~iHlJ& ieffi.~Big~ i Ledningsgruppen för Psykoterapeutprogrammet Catharina Strid Pelle Olsson Eva Malmberg Jens Knutsson Anneli Hallin Ingela Almroth Terese Farkas Teddy Winroth Övriga Eva-Lena Hansson Ordförande, studierektor, Familjeinriktning Psykodynamisk inriktning Kognitiv inriktning Y rkeslivsrepres
https://www.psy.lu.se/sites/psy.lu.se/files/protokoll20200519sapst.pdf - 2025-12-13
MSFM21 Medicinsk Strålningsfysik - Sjukhusfysik (2021-04-04)
1 HT2019 – VT2020 Kursanalys MSFM21 Medicinsk strålningsfysik - sjukhusfysik MSFM21: Bildbehandling och dess matematiska metoder Katarina Sjögreen Gleisner Undervisningsform och examination Den totala kurstiden är 7 veckor. Föreläsningarna på kursen ligger i huvudsak fördelade över kursens första fyra veckor. Parallellt med föreläsningarna hålles programmeringsövningar med syfte att belysa teorin
No title
Statistikservice
Har du problem med att designa ett experiment eller att få ordning på dina data? Vet du inte vilken analysmetod som är bäst? Har du svårt att få igång din modell eller tolka dina resultat? Tveka inte att kontakta Statistikservice! Vi är en grupp forskare, lärare och postdoks som hjälper alla på biologiska institutionen med forskningsrelaterad statistik.Statistikservicen är gratis, men vi uppskatta
https://www.biologi.lu.se/internt/stod-och-verktyg/statistikservice - 2025-12-11
Kursanalys: Industriell miljöekonomi för miljövetare, MVEC14 vårterminen 2020
Kursansvarig Håkan Rodhe hakan [dot] rodhe [at] iiiee [dot] lu [dot] se (hakan[dot]rodhe[at]iiiee[dot]lu[dot]se) Kursanalys för utskrift (PDF 80 kB, ny flik) Länk till svar på kursutvärdering: https://sunet.artologik.net/lu/report/Token/22481/0/dc33e24d-5285-436b-a03b-4d8995dfb62c Statistik Betyg i kursvärderingen 4,5 av 5 Relevans för programmet 5 av 5 Antal deltagare 15 Resultat 11 VG & 4G Utvär
https://www.cec.lu.se/sv/kursanalys-industriell-miljoekonomi-miljovetare-mvec14-varterminen-2020 - 2025-12-11
Kursanalys: Klimatstrategiska metoder MVEN18, vårterminen 2021
Kursansvarig Niklas Vareman niklas [dot] vareman [at] med [dot] lu [dot] se (niklas[dot]vareman[at]med[dot]lu[dot]se) Kursanalys (PDF 160 kB, ny flik) Sammanfattning av kursvärderingen 16 av 27 studenter besvarade frågorna i kursutvärderingen. De som svarat gav en blandad bild av hur nöjda de var med kursen, där 9 av 16 var neutrala eller nöjda (3 resp. 4 på skalan från 1 (missnöjd) till 5 (mycket
https://www.cec.lu.se/sv/kursanalys-klimatstrategiska-metoder-mven18-varterminen-2021 - 2025-12-11
Undervisa på grundutbildningsnivå
Medicinska fakultetens utbildningar utgår ifrån ett studentcentrerat lärande och använder arbetsformer som stimulerar ett aktivt lärande. Studentcentrerat och aktivt lärandeI grundutbildningsnämndens pedagogiska handlingsplan lyfts studentcentrerat, aktivt lärande fram som centralt. Studentcentrerat lärande innebär att studenten ses som en aktiv medskapare i lärandeaktiviteter och betonar studente
https://www.intramed.lu.se/undervisa-och-handleda/undervisa-pa-grundutbildningsniva - 2025-12-11
The changing meanings of borders in times of rebordering
Frågor och svar om digital övervakning
Här hittar du vanliga frågor och svar om tentaövervakning. Får universitetet lov att övervaka mig som student när jag genomför ett visst examinationsmoment? Ja, övervakning får ske om läraren kan motivera att det är nödvändigt för att säkerställa rättssäker examination. Du som student ska ha fått information om övervakning i god tid före din tenta. Vi har fått instruktioner om att använda dator me
https://www.campusonline.lu.se/fragor-och-svar-om-digital-overvakning - 2025-12-11
AI Lund lunch seminar: Pilot Testing a Unified AI Platform for Enhanced Learning (Phase II)
14 januari 2026 12:00 till 13:00 | Seminarium Topic: Pilot Testing a Unified AI Platform for Enhanced Learning (Phase II)When: 14 January 12.00 to 13.00Where: Online - link by registrationSpeaker: Burak Tunca, Director of AI Integration for education in Business Administration, LUSEM, Lund universitySpoken language: EnglishAbstractDuring the Autumn 2025 semester, I have been pilot testing a centra
Inbjudan 2
Inbjudan.pdf Lunds processrättsdag 14 mars 2024 Affärsrättsligt Centrum vid Lunds universitet (ACLU) bjuder härmed in till 8.30: Registrering öppnar (Pufendorfsalen) 9.00 – 9.20: Välkommen! Docent Lotta Maunsbach och jur.dr Alexander Hardenberger 9.20 – 10.40: Bevisanskaffning och bevisvärdering Professor emeritus Dan Frände: Skyddet mot självinkriminering Professor Christian Dahlman: Balkongmålet
https://www.aclu.lu.se/sites/aclu.lu.se/files/2024-02/Inbjudan_2.pdf - 2025-12-13
Inbjudan
Inbjudan.pdf Gränsvärden för klimatpåverkan i byggsektorn Affärsrättsligt Centrum vid Lunds universitet (ACLU) i samarbete med Hållbarhetsveckan Lund bjuder härmed in till seminarium om Den svenska bygg- och fastighetssektorn stod 2022 för mer än 22 procent av Sveriges totala utsläpp av växthusgaser. För att de klimatmål som ställts upp av Sverige och EU ska kunna hållas behöver utsläppen minska.
https://www.aclu.lu.se/sites/aclu.lu.se/files/2025-04/Inbjudan.pdf - 2025-12-13
IAC-technical-equipment-2025
IAC-technical-equipment-2025 1 IAC technical equipment 2025 IAC provides a wide variety of audiovisual equipment. Always consult our technical staff in good time regarding the needs of your project. There are lots of other equipment and tools at IAC that could be interesting for your project that is not listed below. For some technical equipment and facilities you must be given basic tutorials to
https://www.iac.lu.se/sites/iac.lu.se/files/2025-01/IAC-technical-equipment-2025.pdf - 2025-12-13
The “hidden” motivations of (un)sustainable laundry practices: A case study at a shared laundry facility in Sweden
Laundry as a household activity has been subject to (un)sustainable consumption studies. The majority of those studies are rooted in mainstream approaches to (un)sustainable consumption focusing on either changing individuals (e.g., their decisions, behaviors, habits) or system (e.g., infrastructure, technology). Moreover, the laundry has been predominantly studied as a washing activity. This rese
