Sökresultat
Filtrera
Filtyp
Din sökning på "*" gav 530420 sökträffar
Relationsmarknadsföring- ett sätt att skapa kundlojalitet?
Problem: Intresset för uppsatsen grundar sig på att relationsmarknadsföring är både ett populärt och aktuellt ämne. Uppsatsen vill lyfta upp relationsmarknadsföring inom dagligvaruhandeln, och undersöka hur företag skapar relationer i en bransch som präglad av hård konkurrens. Skapas värde av de marknadsföringstekniker som används idag? Vad är det i relationsmarknadsföring som påverkar kundernas l
Dubrovnik- En stad på turismens villkor
Uppsatsens titel: Dubrovnik – en stad på turismens villkor Universitet: Lunds Universitet Institution: Campus Helsingborg, Service Management, Tourism Ämne/Nivå: Kandidatuppsats Service Management 15 hp Seminariedatum: 2011-05-31 Författare: Tobias Johansson, Matilda Liljekvist och Katarina Monhagen Handledare: Fredrik Nilsson och Malin Zillinger Nyckelord: Planering, utnyttja, bevara, hållbar utv
Hur kan en effektivisering i en omlastningsterminal genomföras utan att ge avkall på servicegraden?
Syftet med denna uppsats är att undersöka hur servicegraden påverkas vid en effektivisering av en serviceverksamhet. Detta har vi gjort genom en fältstudie i Helsingborgs hamn där vi genomförde tre intervjuer med nyckelpersoner i verksamheten samt en observation av arbetet på kajen. Från vår empiri har vi fått insikten att det i dagsläget finns en stor beläggning av containertrafiken vilket bör ut
Thailand Tur & Retur - En undersökning av svenska turisters resvanor till Thailand
Titel: Thailand Tur & Retur - En undersökning av svenska turisters res-vanor till Thailand Ämne: Kandidatuppsats i Service Management (15 högskolepoäng) vid Campus Helsingborg, Lunds Universitet Författare: Terese Gunnarsson, Leyla Larsson och Karin Öberg' Handledare: Jan-Henrik Nilsson och Elisabeth Högdahl Nyckelord: Turism, turist, platsidentitet, äkthet, image Frågeställning: – Varför
Konsumera mera!- En fallstudie av inspiration i saluhallen på IKEA
Syftet med uppsatsen är att undersöka vad som inspirerar kunder att handla när det kommer till volymförsäljning. Vidare är syftet att ta reda på om butiken kan hjälpa kunden att minnas att hon vill göra ett köp. Hur reagerar kunden vid butikens försök att inspirera när det kommer till volymförsäljning? Och vad är det egentligen som inspirerar kunden? Hur påverkas försäljningen om butiken hjälper k
Patient vs. Kund:En studie angående möjligheten att tillämpa benämningen kund istället för patient på akutsjukvårdens vårdsökare
Titel: Patient vs. Kund - En studie angående möjligheten att tillämpa benämningen kund istället för patient på akutsjukvårdens vårdsökare Nivå: Kandidatuppsats, Institutionen för Service Management Författare: Hanna Holgersson, Malin Mörkeberg och Sanna Danielsson Handledare: Lars Nordgren och Johan Alvehus Nyckelord: Patient, Kund, Värde, Delaktighet, Bemötande, Valfrihet och Medbestämmande Probl
Den perfekta medarbetaren - Employer branding som verktyg för att attrahera rätt personal
Syftet med uppsatsen är att ge en ökad förståelse för hur kunskapsintensiva tjänsteföretag arbetar med employer branding för att attrahera potentiella medarbetare. Uppsatsen grundar sig i en kvalitativ metod och ett abduktivt perspektiv där teori och empiri har kombinerats. Insamlad data är baserad på nio djupintervjuer från fyra fallföretag och två dokumentanalyser av marknadsföringsmaterial och
Betala för att slippa äga- en samhällsvetenskaplig undersökning om fenomenet ”utlåning av kläder”- ur ett konsumentperspektiv
Problem och Syfte: Vi lever idag i ett masskonsumtionssamhälle som påverkar miljön och naturen på ett negativt sätt. Det vetenskapliga problem som denna uppsats kommer att behandla är varför konsumenter väljer att konsumera mode genom alternativa konsumtionsformer. Vårt syfte med denna uppsats är att genom en fallstudie på Klädoteket undersöka konsumenters vilja till hållbar konsumtion. Frågeställ
Arkitekturen betydelse för en stad - en fallstudie om två stadsdelar i Malmö
Syftet med denna uppsats är att, utifrån en utgångspunkt i platsutveckling, utreda och analysera arkitekturens påverkan på en stads attraktivitet och konkurrenskraft. Uppsatsen kommer att behandla ämnet utifrån en fallstudie av Malmö stad och dess två stadsdelar Västra Hamnen och Centrum med fokus på Stortorget och Lilla Torg.
Facebook som verktyg för relationsmarknadsföring - en fallstudie om resebranschens möjligheter att bygga relationer med sina kunder via Facebook
Sammanfattning Titel: Facebook som verktyg för relationsmarknadsföring - En fallstudie om resebranschens möjligheter att bygga relationer med sina kunder via Facebook. Seminariedatum: 2011-05-30 – 2011-05-31 Ämne/kurs: SMKK01 Examensarbete kandidatexamen, 15 högskolepoäng. Författare: Andrea Appelqvist, Josefin Bengtsson och Martina Lundin Handledare: Birgitta Olsson och Eva Åström Fem nyckelord:
Den tolfte spelaren - En uppsats om värdeskapande, delaktighet och kundlojalitet vid Allsvenska fotbollsmatcher
Extravåning på miljonprogramshus – möjligheter och konsekvenser vid tillbyggnad
Sammanfattning Extravåning på miljonprogramshus - Möjligheter och konsekvenser vid tillbyggnad Detta arbete är en del av ett större projekt med syfte att hitta en alternativ lösning till den stundande och nödvändiga förnyelsen av miljonprogramshus. Vi har inriktat oss på tillbyggnad av extravåning på trevånings lamellhus för att kunna komma till stånd med en fallstudie (case-studie) som redovisas
Intern kommunikation - för att verkställa ett avtal inom avfallssektorn
Bakgrund Uppsatsen grundar sig i avfallshantering med fokus på den interna kommunikationen hos kundföretag till avfallsbolaget NSR. Det undersökta området utgår från avfallsbolaget NSR:s kundföretag och hur de arbetar för att verkställa sina avtal och förmedlar dessa till sina anställda. Det är i denna relation som värdet i avfallet skapas och blir en resurs för båda parter. Syfte Att undersöka hu
Morot, piska eller inre drivkraft?
Denna studie handlar om motivation hos anställda inom hotellbranschen samt hur chef och ledning ser på detta fenomen. Ämnet valdes eftersom att författarna till studien anser att personalen inom hotellbranschen är en mycket viktig resurs och bör ses som värdefulla redskap för att uppnå de mål som organisationen har. Avsikten med denna uppsats är att undersöka hur man inom ledningen på ett stort ho
Avfallstudie - kring effektivt kunddeltagande
Sammanfattning Att på ett bra sätt ta hand om vårt avfall har länge vart ett stort problem i både världen och i Sverige. Vi har i vårt land nått relativt långt i vår process att omvandla vårt avfall till nytt material och nya resurser. I Helsingborgs kommun arbetar villahushållen med hushållsnära sortering vilket betyder att sopornas sorteras direkt i hemmet. Denna strategi har lett till att invån
Mångfald som diskurs och idé- En fallstudie om Sodexo
Kraven på företag har under senare år ökat. Idag ska de inte bara generera vinst och vara effektiva, krav har också vuxit fram om att de ska ta samhällsansvar och agera etiskt och moraliskt korrekt. Mångfaldsidén ses som ett sätt att möta kraven på ökat samhällsansvar och samtidigt som ett sätt att möta utmaningarna i en globaliserad värld. Mångfald är ett laddat begrepp, vars definition och konno
Att satsa friskt - ett hälsofrämjande förändringsarbete i en kommunal verksamhet.
Författare: Emma Jansson, Malin Lindström & Sofia Thunholm Handledare: Gustaf Kastberg Syfte: Det övergripande syftet med den här uppsatsen är att beskriva och förklara en förändringsprocess som avser hälsofrämjande åtgärder i en kommunal verksamhet. För att skapa en ökad förståelse belyser vi komplexiteten utifrån två huvudteorier vilka är institutionell teori och teorier som behandlar föränd
Naturligtvis
Sammanfattning Uppsatsens titel: Naturligtvis - En studie kring företag och konsumenters inställning till ekologiska kläder Författare: Sofia Green, Johanna Persson, Johanna Settergren Universitet: Institutionen för Service Management vid Lunds Universitet, Campus Helsingborg. Nivå och ämne: Kandidatuppsats Service Management 15 hp. Handledare: Anette Svingstedt och Filippa Säwe Nyckelord: Ekologi
Ansvar och kompensation -Vad tycker charterresenärerna? -En studie av vilka komponenter i en charterresa som är viktiga för resenärer med fokus på ansvar och kompensation vid kundmissnöje.
Frågeställning: - Vilka av en charterresas komponenter anser resenärer vara viktiga respektive mindre viktiga att charterarrangörer tar ansvar och kompenserar för vid missnöje hos kunden för att skapa en nöjd kund? Syfte och bidrag: Syftet med denna kandidatuppsats är att analysera vilka komponenter i en charterresa som resenärer anser vara viktiga respektive mindre viktiga, med fokus på ansvar oc