Sökresultat
Filtrera
Filtyp
Din sökning på "*" gav 531351 sökträffar
Integration à la Gnosjö? Stöd till egenföretagande i Värnamo som ett medel för ökad sysselsättning och integration av invandrare
Materialförsörjningens geografi : vid byggandet av Öresundsbron
Med smaken som kompass: om fyra köpmiljöer i Malmö centrum
Temporary migrants in Hanoi : opportunities for work and housing
Underdevelopment of the muslim countries : roots and remedies
Utvandring från gränsbygd
Marketing places - fine, but whose place? A socio-critical analysis of Landskrona's place marketing and development strategy
Patterns of movements in Staffanstorp : a study on people's movements in everyday life, revisiting time-geography
R&D, Investment, and Financial Constraints: Empirical Evidence
Innovation is the key factor of economic growth. Investment in innovation is largely emphasized throughout the world. Sweden has been quite successful in developing high technology and has almost the highest R&D expenditure in terms of its GDP during the recent decade. Due to business practice, issues such as information asymmetry and agency problems hinder firms from raising external funds fr
Trading and Trading Costs : A study of the OMX30 during 2001-2006
OMX spreads decline from 2001-2006. The average volume and average number of trades / trading frequency increases over this period, whereas the average trade size decreases consistent with greater retail investor activity. Macroeconomic factors such as interest rates, inflation rate and GDP rate do not seem to affect changes in the spreads.
Gärningsbeskrivningens precision enligt rättegångsbalken och Europakonventionen
Den kontradiktoriska förfarandeprincipen föreskriver att den tilltalade ska ha kännedom om och tillgång till allt processmaterial i målet samt ges tillfälle att yttra sig över detta. Principen förutsätter således en formell underrättelse om de anklagelser som riktas mot den tilltalade, en gärningsbeskrivning som fungerar som grund och ram för hela processen. Reglerna i den svenska rättegångsbalken
Handläggare inom Migrationsverket, Försäkringskassan, resesjukvården och socialtjänsten – En kvalitativ studie av sex handläggare och deras strategier för att hitta motivation
Uppsatsen behandlar hur handläggare inom fyra olika myndigheter klarar av sin jobbiga arbetssituation. Avsikten med studien är att försöka ta reda på vilka sociala strategier handläggarna måste utveckla för att klara av sin arbetsdag samt var de hittar motivation för att kunna utföra sina arbetsuppgifter. En kvalitativ metod i form av semistrukturerade intervjuer används, då jag vill komma åt han
Social acceptance of bioenergy in Europe
It is widely acknowledged that the diffusion of bioenergy technologies does not depend on technological advances and favorable economic conditions alone. A good understanding and a strong backing of bioenergy by the general public is also essential. Thus, a better understanding of public perceptions and acceptance of bioenergy is a crucial factor to improve conditions for bioenergy policies and ma
Religionsfriheten i arbetslivet
Religionsfrihetsfrågan är idag ett relativt oberört ämne i Sverige men på grund av den religiösa mångfald som växer fram i samhällena leder det till en ny och annorlunda situation. De europeiska samhällena blir mer och mer multireligiösa och multikulturella. Religionsfrihet ska råda i alla samhälle och vara en individuell frihet, oavsett vilken religion man följer. Ständigt uppstår det rättighetsk
Women’s Organizations in China : from Affiliation to Autonomy
China has stepped into a new phase of women’s movement with the evolution of women’s organizing context. Women’s organizations and activities in China have been mostly state-led., focusing on monolithic womanhood and socialist feminism. Since the mid 1980s, self-initiated women’s organizations have developed to promote gender equality landscape, responding to various female identities, interests a
Country Branding in a Chinese Context: Using a Swedish Example
Problem Discussion Globalization and social media are factors that enhance the importance for countries to communicate their identity. The dynamics of competition has changed and in order to improve economic performance, attract tourism, trade and investment opportunities a strong country brand is needed. Project Objective This report aims to illustrate how country branding is done in China today,