Sökresultat

Filtyp

Din sökning på "*" gav 529438 sökträffar

Att skapa värde vid marknadsföring av miljötekniska lösningar.

Examensarbetets titel: Att skapa värde vid marknadsföring av miljötekniska lösningar. Seminariedatum: 2010-01-15 Ämne: Industriell Marknadsföring FEKK01, Examensarbete kandidatnivå, 15 poäng Författare: Isabella Werne och René Churquina Handledare: Jens Hultman Ekonomie Doktor Fem nyckelord: Miljöteknik, B2B-marknader, värdeskapande, marknadsföring, försäljning. Syfte: Vad skapar värde vid försälj

Titel: Lager- och logistiktrender - En studie i samarbete med Consafe Logistics

Syfte/Mål: Studiens syfte är att kartlägga övergripande industriella trender som påverkar företags logistikstruktur samt att kartlägga underliggande trender kopplade till Fokusområden, KPI och Investeringar. Studiens mål är att bidra med beslutsunderlag till Consafe Logistics för hur de skall utveckla sin verksamhet för att möta kunders och potentiella kunders framtida behov. Metod: För att samla

Är din eller min nytta störst? – problemet med interpersonella nyttojämförelser

To develop a meaningful allocation policy as the basis for economic welfare, it’s necessary to make some kind of comparison of the utility different people get with the various options that are available. If you put the greatest emphasis on raising the overall benefit of society, or seek to maximize other ideals such as liberty, equality and justice, the allocation will be different. I have in thi