Är man mer benägen att köpa en tidning om den doftar? - En studie i om doftsättning på tidningar kan öka köpintentionen hos konsumenter
Titel: Är man mer benägen att köpa en tidning om den doftar? – En studie i om doftsättning på tidningar kan öka köpintentionen hos konsumenter. Seminariedatum: 2014-01-16 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15hp Författare: Sarah Brunow, Matilda Gustavsson Dock, Caroline Nilsson Handledare: Clara Gustafsson Fem nyckelord: Doftmarknadsföring, konsumentbeteende,Title: Are you more inclined to buy a magazine if it is scented? – A study about if a scented magazine can increase the customer’s purchase intention Seminar date: 2014-01-16 Course: FEKH29, Degree Project in Marketing, Undergraduate Level, 15 ECTS Authors: Sarah Brunow, Matilda Gustavsson Dock, Caroline Nilsson Advisor: Clara Gustafsson Key words: Scent marketing, consumer behavior, attitud